Direktlänk till inlägg 17 mars 2010
Marknadskommitteén i Svensk handboll består av 3 personer. Deras uppgift är att jobba med ett projekt kallat "Svensk Handboll tillväxt 2012"
Dessutom ska de utveckla samspel med SDF, elitorganisationer och kommittéer vad avser marknads- och kommunikationsfrågor.
Vi ser direkt att H43 sparkade ordförande, Roland Ekström sitter som ordförande. Styr kommitteén från Lund med andra ord. De övriga inblandade är en viss Dennis Axnér och till sist en Stockholmare, Pia Carlsson-Törnqvist, tillika kommunikationsdirektör på Folksam. Ska dessa tre ta Svensk Handboll till en ekonomisk hållbar nivå?
Fördelen är väl att Ekström bara sitter på två stolar numera men vi ställer oss lite frågande till hur mycket arbete som kan läggas ner av en kommitteé på tre personer där deras ordinarie arbeten tar enormt mycket kraft. Dennis Axnér, född 68 känns som en frisk fläkt och kan kanske med sin enskilda firmas SNI kod kanske göra någonting. Reklam, PR, Mediebyrå & Annonsförsäljning står det i affärskatalogen.
Vi får hoppas att de lägger ut det "skosulenötande" som behövs för att få in pengar, för det går inte att göra detta halvdant. Sen undrar jag när klubbarna i landet ska få se en visionsbild över "Svensk Handboll tillväxt 2012"...var ska vi vara?
Är det här rätt gäng? Vad tycker ni? Berätta vad ni vet?
.....det vore väl kul att öppna locket till hösten...
The last one Evert Ekh har tagit fighten om ett öppnare och mer interkritiskt handbollsklimat. Ekh har fått skydda sig mot skurar av sura miner och maffiametoder från såväl förbund, HEH och SDH. Det har varit naturligt då vi själva kastat skit i...
Stocken fick 1 pinne. Kul för honom och Alingsås. Drott vann rättvist borta mot RIK i en match där det inte fanns några målvakter. -- Sen! Hammarby tofflar dit Sävligahof ordentligt....ja ordentligt eller ordentligt...en boll blev det och det är ...