Evert Ekh

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Djurgårdens storsatsning - 08:a land tar sats

Av Redaktionen - 31 mars 2010 09:45

Man kan säga vad man vill om Djurgården Handboll. De har ett uttalat mål om SM Guld 2014. Det är Djurgården som kan bidra till att 08 land nu får ytterligare fart på handbollen i huvudstaden. Det är bra eller rättare sagt, det är jättebra.


Nu ska man bygga upp ett slagkraftigt lag som tar dem från Allsvenskan nästa år till elitserien 2011/2012 och sen etablera laget och sen ta SM guld 2 år senare. Är det möjligt?


Martin Boquist är uppvaktad av många klubbar, alla i Stockholmsregionen är ute efter hans namnteckning och det är någon av Hammarby, Djurgården eller Tumba som kommer att få signaturen nu när förstavalet Guif inte längre är intresserat.


Magnus Andersson och Claes Hellgren tror vi inte kommer att hoppas på skeppet. Magnus för att han kommer att få andra erbjudanden som väger mycket tyngre, Claes för att han snart jobbar 25 av 24 timmar per dygn med handboll. Pengarna är inte allt och det hinns inte med för "gubben". Kanske någon enstaka insats för målvakterna, inte mer.


Återstår Johan Petersson i tränarstaben, spelaren som ska lägga av nästa år och satsa på sina företag, Kan han vara till hjälp och får betalt så kan det gå men vi tvivlar starkt på att det skulle vara nära en lösning på bredare basis än lite punktinsatser, även om det skulle lyfta handbollen i Stockholm.


Spelarmaterialet i Djurgården behöver också justeras för att gå till Elitserien, med eller utan Boquist i laget. Det behövs fler spelare för att lyckas med det och kan Bosse och övriga organisationen övertyga andra spelare i länet om att det är sant det som sägs, kanske man kan få några namnteckningar på pappret. Men dit är det långt.


För alla i Stockholm som säger "Djurgården snackar skit" säger vi på Stockholmshandbollen att "De snackar i alla fall om något som är otroligt viktigt för handbollen i regionen". Det ska ha en stor fucking eloge för att de försöker göra något istället för att sitta och sura. Fortsättning följer, vad tror ni?

Kan Djurgården lyckas?

 
 
Ingen bild

Hugo Bardun

31 mars 2010 10:06

Nej, man kommer inte att lyckas. Inte ens nära. Man har försökt en gång förut utan att komma hela vägen.

Det finns för lite pengar i Stockholmshandbollen. Man kan säkert gå upp i elitserien igen, men aldrig värva sig till ett SM-guld.

Hammarbys tre guld var frukten av en lång och oerhört ambitiös resa. Med piloter som Nollan och Olsson.

Den byggde på några oerhörda talanger som Lukas och Grundsten kombinerade med fina värvningar som Tobbe K och Micke Åström.

Sådant går inte att bara fixa ihop, då blir det ett luftslott.

Dif har försökt i bandy också utan att lyckas där.

 
Ingen bild

SH

31 mars 2010 10:16

Tror det kommer bli svårt, kan hålla en bit på vägen , men det går inte att värva ihop lag som sedan ska bli ett stabilt lag och hålla sig i Elit , kan gå en period.

 
Ingen bild

Jensen

31 mars 2010 10:18

En typisk kommentar av en trångsynt Hammarbyare.

Jag tycker att satsningen är riktig. Man håller på och bygger nytt från grunden med en långsiktig plan. Är det inte det vi efterlyser? Visioner och mål.

Sen är det lika tråkigt och konstigt att Hammarbyare inte begriper att det bästa för dom vore om Djurgården kommer upp i Elitserien igen. Helst skulle även AIK komma upp i handbollens finrum. Tänk vilka härliga derbyn vi skulle få! Förhoppningsvis får vi då åter uppleva ett utsålt Hovet eller varför inte Globen.

Bortsett från handbollsfesten innebär dessa derbyn pengar till klubbarna.

Hoppas bara att inte Hammarby har gått i konkurs innan Djurgården är uppe i Elitserien..... !!

 
Ingen bild

=)

31 mars 2010 10:24

Tror att det inte räcker med att få in Boken som spelare att gå upp i elitserien. Man behöver ytterligare förstärkning. Är Boken med 2014? Vet inte vad man erbjuder dessa tränare (Petersson och Hellgren), men bränner man inte pengarna på fel saker? Andersson tror jag absolut inte väljer Djurgården. Han är för bra för det. finns säker massa klubbar i Europa som ger mer pengar. Desutom har han ju lön ett år till. Att ha tränare som hjälper 6 spelare (Mv + kantspelare) för massa hundratusen om året låter märkligt. Detta är bara ett PR trick för att man vill synas och locka till sig spelare. Frågan är om det lyckas? För mig ser det fel ut.

 
Ingen bild

Insatt

31 mars 2010 10:24

Claes Hellgren och Johan Pettersson är redan klara. en av de andra i principt klart :) Värva? Visst kommer de att värva men främst utveckla spelare från regionen - därför satsar de på den tunga tränarstaben istället för att köpa spelare från Småland, Östergötland, Skåne etc...

 
Ingen bild

??

31 mars 2010 10:30

Utveckling av spelare tar tid. 2014 realistiskt?

 
Avbytarbänken

Avbytarbänken

31 mars 2010 10:33

Petersson i så fall klar för punktinsatser. Enligt egen utsago i pressen ska han hjälpa flera klubbar med kantspelet nästa säsong.

http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Manken

31 mars 2010 10:34

Jag tror att de kan lyckas. Målsättningen är kanske att värva spelare från regionen a la storstädning. Får se om det håller, bra att någon försöker. Dessutom med en kvinna i spetsen

 
Ingen bild

Nja

31 mars 2010 10:35

Senast DIF gjorde en stor satsning så gick man i KK.

Det mest intressanta tycker jag är att man på två år har lyckats splittra på två av Sveriges bästa ungdomslag som man tog ifrån BK Söder. Jag frågar stockholmsbloggen om det beslutet gynnade Stockholm?

Den här satsningen håller i max 2 år. Sen blir det KK igen.

 
Redaktionen

Redaktionen

31 mars 2010 10:37

Visst har det skett splittring av lag men ska vi hålla till i eliten så kan detta tyvärr ske men andemeningen är nog inte att sabba för andra. Men alla kan inte vara elit så är det.

http://stockholmshandbollen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inte Bajare

31 mars 2010 10:51

..det kommer inte att gå, de har en alldeles för tunn trupp, vad händer om Patrick och Järeholm lägger av (blir dom bättre nästa säsong), vilka spelare som gör en seriös satsning vill gå till DIF med deras träningsförhållanden??? lägger man dessutom ner ungdomssektionen är det kört. DIF håller allsvensk nivå och kommer att göra det några år till, sen tröttnar spelarna när visionen spricker och liksom Cliff och Hellas börjar tyvärr resan neråt och sen lägger huvudstyrelsen ner laget som dom redan nu mest ser som en belastning. En stor skillnad mellan Hammarby och DIF är också att Hammarbys fans även går på handboll, inte i den utsträckning som tidigare år men i allafall, DIF-arna skiter i handbollen och går på Hockey och Fotboll, tyvärr finns inget publikunderlag för DIF som kastas fram och tillbaka mellan olika hallar i stan. Min önskning är att vi har både DIF och Hammarby i Elit, men det tror jag aldrig kommer att hända.

 
Ingen bild

Jensen

31 mars 2010 11:10

Under en längre tid har redaktionen här på bloggen skrivit och jobbat för att Stockholmshandbollen ska bli bättre och få en större plats på kartan.

Men vad händer? Jo i dagens Sportblad skrivs att Djurgården ska satsa för att vinna SM-guld om ett antal år.

Vips så kommer ett antal negativa och fördömande skrivningar från bl a Hugo Bardun, SH, =), NJA och Inte Bajare (säkert..).
Men hallå. Tänk efter och lyft blicken. Är det inte bra för handbollen i Stockholm och Sverige om dels handbollen sprids geografiskt, dels får flera lag med starka varumärken vilket innebär fler människor på läktarna vilket genererar mer pengar till klubbarna.

Skärpning anbefalles! Väx upp och tänk stort!!

 
Ingen bild

=)

31 mars 2010 11:16

Mitt var inte negativt. Kände bara att man ska vara lite mer realistisk och ta ett steg i taget och satsa pengarna rätt. SM-guld 2014 låter lite naivt. Börja med att etablera sig i Allsvenskan och utveckla en bra grund att stå på. Sedan när man känner sig mogna tar man steget upp och gör sin storsatsning.

 
Ingen bild

Grodan Boll

31 mars 2010 11:58

Om jag vore en talangfull spelare i Stockholm...
Ja då skulle jag ringa Patrik Holmström (u-ansvarig i Djurgården)och säga, det här vill jag inte missa.
Självklart kommer Djurgården att lyckas, bättre är inte Allsvenskan. Boqvist är det viktigaste incitamentet för kortsiktig framgång. Djurgårdssatsningen bygger heller inte på någon enskild penningpung - detta vill alla fötetag med självaktning vara med på. Sen handlar det till syvens och sist om ledarfrågan, det som skall entuismera spelarna till stordåd. Här hoppas jag att man finner en lösning!

 
Ingen bild

Hugo Bardun

31 mars 2010 12:53

Jensen!

Jag fördömer det inte. Jag tycker det är kul med lag som satsar.

Men jag är tveksam till om det håller. Och jag tror inte att man kan satsa/värva sig till ett SM-guld på det viset.

Ta sig upp i elitserien kan man absolut göra, tuffare är inte konkurrensen.

Men därifrån till ett etablera sig som ett topplag, nja jag tror inte på det helt enkelt.

Djurgården gjorde ju en närmast exakt likadan satsning när de var uppe senast, och vad säger att det skulle gå bättre nu?

Det räcker ju att titta på Bajen som är på rejäl dekis nu, efter att ha lyckats med sina SM-guld.

Jag tror Bajens enorma framgång var en engångsföreteelse. Eller i alla fall nåt som bara kommer åter vart 20:e år. Jämför gärna med svenska herrlandslaget.


 
Ingen bild

=)

31 mars 2010 12:54

>>Grodan Boll. Är du ifrån Djurgården handboll?? Det finns ju inte ens på Dif:s hemsida att Patrik Holmström är ungdomsansvarig, så hur ska man veta att man ska kontakta honom?

 
Ingen bild

SH

31 mars 2010 13:00

jag är bara realist :-), tycker självklart att det är kul med det dom försöker göra, och håller tummarna att dom lyckats.

 
Ingen bild

> Hugo Bardun

31 mars 2010 13:01

Ang. Djurgårdens satsnings senaste, så var väl den inte alls jämförbar med det som det går rykten om nu. Senaste värvade man in Jugoslaver till höga löner och trodde att det skulle lösa alla problem vilket det såklart inte gjorde.

Istället värvar man kompetenta tränare som kan utveckla spelare i närområdet vilket kan leda till ett SM-Guld om 4 år.

Titta bara på hur Elitserien ser ut idag, spelare som är 18-22 kan gå in och dominera, då kan det inte vara helt omöjligt att utveckla nya spelare som tar Djurgården till en topp placering.

Därför är det bra att värva en kompetent tränarstabb.

 
Ingen bild

Jensen

31 mars 2010 13:12

Äntligen börjar diskussionen bli lite nyanserad. Men Hugo Bardun, du tycker att det är kul med lag som satsar skriver du men när man läser texten så verkar det inte som om du menar det.

Senaste kommentaren från >Hugo Bardun är korrekt och bra!

Det Djurgården tydligen ska göra nu är både att satsa underifrån samt att spetsa truppen och ledarskapet för att få ett lag som håller i Allsvenskan.

Låter som ett bra upplägg eller ......

 
Ingen bild

Hugo Bardun

31 mars 2010 13:30

I teorin låter det som ett bra upplägg. Men det har många fel. Satsningen har för tidigt slutmål. Nämligen ett SM-guld inom fyra år.

Sen då?

Vi kan ju plocka fram miljoner olika lag i tusentals sporter som "satsat" och sen misslyckats.

Bosse Lunkan är en trött farbror numer som vill synas i Stockholmsidrotten.

Vill Djurgården satsa, och det tycker jag man ska göra, borde man satsa på ett par starka årgångar med 93:or och 92:or, om det finns såna i Sthlm.

Vi kan jämföra med Bajen Bandy. Där kom en satsning 1995 med Thomas Fransson. Det tog 14 år innan SM-guldet kom. Och på vägen har det varit nära konken hir många gånger som helst.

Och hur många Bajen-killar har kommit underifrån och slagit sig in i A-laget?

Man kan inte bygga en ny förening på det sättet. Man kan värva ihop ett lag som håller några år. Men det håller inte i längden.

För handbollens bästa i Stockholm skulle ett annat lag än Djurgården eller Bajen bli maktfaktor. Bajens charm har försvunnit, 750 pers på en viktig kvartsfinal. Dif har nog med hockeyn och Bajen med bandyn.

Jag tror ett satsande Tumba skulle vara grejen.

 
Ingen bild

Inte Bajare

31 mars 2010 13:40

men Jensen, är det så illa att du inte läst vad "Red" undrade,
"Fortsättning följer, vad tror ni?

Kan Djurgården lyckas?"

Nu är det så att jag inte tror att det fungerar, just därför att man saknar mycket som inte går att värva sig till. Har jag fel, så grattis, kul, det behövs, men tyvärr, det är ett "Luftslott" som rullar några år i Allsvenskan, sen tar det stopp. Hugo, du är nyanserad och det ligger mycket i vad du skriver. Lycka till Djurgården, det lär ni behöva, steget från Div1 Norr till Allsvenskan är stort, mycket stort, men steget från Allsvenskan till Elitserien är större....


 
Ingen bild

P

31 mars 2010 13:45

Jag håller tummarna för DIF

 
Ingen bild

Hoffa

31 mars 2010 13:53

Allt jag har att säga om detta är att när första högavlönade, avdankade föredetting blir värvad så sätts första spiken i kistan.

Sköt det snyggt och ingen nödlösningvärvande så kan det absolut gå!

Starta en ungdomssektion ochså! Det skappar intresse och då kommer publiken dessutom.

 
Ingen bild

Jensen

31 mars 2010 14:32

Ska man skriva kommentarer som är informativa och trovärdiga ska man inte skriva som Hugo Bardun. Att börja med personangrepp på Bo Lundqvist och avsluta med att tro att ett satsande Tumba vore grejen.

Sorry Hugo Bardun.

Hur hade du då tänkt att Tumba skulle satsa... :o)

 
Ingen bild

Hugo Bardun

31 mars 2010 14:49

Såsom Tumba satsade när de gick upp första gången. Man byggde ett lag under Anders Lundins ledning. Ett lag som hade sin stomme från den egna verksamheten.

Efter det har Tumba varit ett elitlag på herrsidan under snart 15 års tid. Låt vara att man också åkt ur ett par gånger.

Men högre mål än så är inte rimligt att sätta för ett Stockholmslag.

Börjar man prata om att värva ihop ett lag för SM-guld är man helt snett ute.

Det var inget personangrepp på Bosse Lunkan, bara ett konstaterande att han knappast längre är en maktfaktor i Sthlms-idrotten. Vore han det skulle han självklart dykt upp på höre nivå än i ett nyblivet allsvenskt lag i handboll. Även om det är i hans favoritklubb.

Jag menar att man börjar satsningen i helt fel ände. Det enda rimliga man på kort sikt kan nå är att bli bättre än Bajen. Och det skulle säkert kunna skapa en mindre publikhets om lagen skulle mötas i ett kval om ett eller två år.

Men låt oss minnas hur iskalla derbyna var på den tiden som Djurgården var på väg ur förra gången.

Bajens publiksuccé under början av 2000-talet var frukten av en lång kult-resa. Nu finns bara spillror kvar.

Djurgårdens publik kom när man skulle utmana Bajen. När det inte gick längre försvann den publiken.

Även om Bosse Lunkan skulle värva ihop halva landslaget är inte intresset, tror jag , i Stockholm större än att man skulle få 1 500 pers till sina matcher.

Kan man däremot avancera med någon form av eget "kult-lag" kan man kanske få schyssta publiksiffror under några år.

Djurgården-Sävehof med Martin Boquist i huvudrollen.

Nej, mig kittlar det inte. Inte ens om det skulle vara en SM-semifinal.

 
Ingen bild

Jensen

31 mars 2010 15:04

Nu börjar Hugo Bardun snurra bort sig bland argumenten.
När Djurgården åkte ur Elitserien startade man om med unga killar och för varje år har man fyllt på truppen och blivit bättre och bättre. Vad jag vet så har ingen från Djurgårdshåll sagt att man ska värva ihop ett lag för ett SM-guld utan satsningen är långsiktig. Är inte det att börja satsningen i rätt ände?
Om man som ny klubb i Allsvenskan inte skulle höja kvaliteten i laget utan ligga i botten av tabellen skulle Hugo Bardun säga: Vad var det jag sa..

Du kallade Bosse Lundqvist för "en trött farbror som numer vill synas i Stockholmsidrotten".

Vad vet du om det? Träffar du Bosse ofta? Vet du vad han gör? Vet du hur mycket tid han lägger ner på handbollen?

Nä Hugo Bardun, det märks att du är negativt inställd till Djurgården som förening. Som Tumba-supporter kanske avundsjuk, vad vet jag.

 
Ingen bild

Hugo Bardun

31 mars 2010 15:11

Jensen!

Quinones. Järeholm. Båverud.

Är det dessa du kallar unga killar?

Det är dessa före detta elitseriekillar som tagit upp Djurgården i Allsvenskan. Knappast ett ungt satsande gäng med 18-åringar.

Det är det som gör mig skeptiskt.

Ska man sen fylla på med killar som "Boken" för att gå upp i Elitserien blir det ju ännu värre?

Vilka ska spela där sen?

Se hur det går för Bajen nu.

Nej, jag känner inte Bosse Lunkan. Och jag vet inte om han är på varenda träning och brinner för handboll.

Det är bara en åsikt jag har att han börjar bli gammal och inte känns het inom Stockholmsidrotten längre.

Jag kan ha rätt, du kan ha rätt.

Men vi kanske kan enas om att såna här satsningar misslyckas tio gånger oftare än de lyckas?

Team Boro
Bajen Speedway
Dif Handboll (förra satsningen)

 
Ingen bild

Kungen

31 mars 2010 15:46

Jag har inga direkta kommentarer angående Djurgårdens satsning förutom att jag håller med några som tycker att man redan nu har satt ett för högt mål med SM-Guld 2014 utan tycker man ska ta säsong för säsong istället. Men det är bara min åsikt.
Något som jag däremot reagerade på är att många hänvisar till Hammarby som ett misslyckande men faktum är att Hammarby hade ett fantastiskt låg under några år med spelare som Tobbe Karlsson, Lukas Karlsson, Michael Apelgren, Pava Johanson, Nicklas Grundsten, Fredrik Larsson m.m och trots att alla dessa herrar har lämnat (alla dessa spelare har A-landskamper för Sverige så det är inte vilka spelare som helst) så slåss man fortfarande om en plats i semifinalerna och det anser inte jag vara ett misslyckande utan väldigt lyckat i mina ögon. Man har värvat smart i och med att värva spelare gratis likt Albin Tingsvall, Fredric Pettersson, Erik Höglund m.m som båda kom till Hammarby som intressanta spelare men som nu är några av seriens bästa på respektive position. Att klara av att bli så uppköpt som Hammarby blev efter sina tre sm-guld och fortfarande slåss i finrummet är riktigt bra jobbat av spelare och ledare sen däremot att styrelsen är lite sådär och marknadsföringen är usel och att sthlmare inte tycker om att kolla på bästa möjliga handboll utan de som bor i Tyresö nöjer sig med att kolla på sitt A-lag medans dom i Högdalen kollar på Silwing osv är inte Hammarbys fel utan bara rent brist på intresse för sporten från spelare och ledare runt om i staden.

 
Ingen bild

Anders, Södermalm

31 mars 2010 16:04

Alla föreningar, klubbar, företag, politiska partier, tidningar m fl har startat med små resurser. Även handbollsklubbar. Livet är upp och ner.
Jag kan inte fatta att så många insnöade, negativa personer orkar hålla på och gnälla på dom som försöker göra nått. Är ni avundsjuka eller vad är det frågan om. Jag ska försöka uppfinna ett filter som kan sortera ut alla avundsjuka och idiotiska kommentarer. Om jag lyckas ska jag tjäna massa kulor, och sponsra nya handbollsklubbar i Stockholm. För alla stålar.
FORZA ALLA

P.S Jag hoppas nån surdeg svarar på det här så jag har nån utgångspunkt när jag börjar min programkonstruktion.

 
Linusfloyd

Linusfloyd

31 mars 2010 16:14

Det är väl bättre att vi har flera lag från Stockholm i elitserien som vill något än en massa Nordtyska lag (Skåne). Jag stöttar Djurgårdens satsning och så har jag 2 Djurgårds tatueringar också.
Bajen i all ära men jag hoppas på att Djurgården lyckas...

http://linusfloyd.blogg.se

 
Ingen bild

Hugo Bardun

31 mars 2010 16:34

Mitt sista, tror jag, inlägg i den här frågan!

Ja, det är kul med lag som vill satsa.

Ja, jag är skeptisk till att det lyckas.

Ja, Elitserien skulle må bra av två Stockholmslag.

Nej, jag har ingen anknytning till IFK Tumba.

Ja, Hammarby är fortfarande bra.

Men så bra som man varit kommer man aldrig bli igen. Och man lever på ruinens brant.

 
Ingen bild

Jensen

31 mars 2010 16:36

Anders/södermalm. Jag instämmer till fullo. Och även till Linusfloyd.
Kungen har rätt i mycket men tyvärr bygger mycket av framgången på att man har handlat för pengar som inte fanns.

 
Ingen bild

Anders, Södermalm

31 mars 2010 17:13

Tackar allra ödmjukast "Hugo Bardun". (Bardun är ett stag som stöttar masten på en segelbåt. Onödigt vetande.) Du ger mej ett utmärkt underlag för min programkonstruktion.

"Ja, Hammarby är fortfarande bra.
Men så bra som man varit kommer man aldrig bli igen. Och man lever på ruinens brant."
Det här skriver du. Sveriges bästa handbollslag genom tiderna heter HELLAS och kommer från Stockholm. Hellas är på gång igen. Alla som klarar sig genom en vargavinter kommer stärkta ut från kylan. Uthållighet är det som gäller. Jag tror inte att du Hugo B har speciellt mycket av den varan, så du är snart väck. (Egentligen är det dumt att reta upp sej på en företelse man inte kan påverka.)

Glad Påsk

 
Ingen bild

> Hugo Bardun

31 mars 2010 17:15

Jag kan fortfarande inte se vad felet med att rekrytera bra tränare, samt en av Sveriges bästa spelare som sedan även kan gå över i en tränarroll när spelarkarriären är över?

Kan man knyta till sig de bästa instruktörerna bör det leda till att man får de bästa förutsättningarna för att utveckla de bästa spelarna.

Ett mål att vinna SM-guld 2014 behöver inte vara ristat i sten utan är endast ett mål. Varför får inte idrottsverksamheten ha sådana mål, företag har det ju jämt som de inte når upp till.

Ett mål leder till att alla delar av föreningen drar åt samma håll och vet vad man ska arbeta för. Ska man arbeta för ett SM-guld 2014 så betyder det att man måste agera som en elitförening i alla led för att lyckas och hur styr man då folk att arbete så, jo genom mål.

 
Ingen bild

Anders, Södermalm

31 mars 2010 17:51

Snark, snark Hugo nu somnar jag snart.
Det är en uthållig organisation i klubben som är den första föutsättningen för all lagverksamhet. Då kanske du kan knyta till dej framför allt duktiga tränare. Duktiga pelare står ut med mycket om dom litar på organisationen i klubben och laget.

Morsning, nu lägger jag ner för den här gången.

 
Ingen bild

Hugo Bardun

31 mars 2010 19:09

Kul att fler vill skriva under min signatur. Inlägget 17.15 är inte skrivet av original-Hugo.

 
Ingen bild

Olle

31 mars 2010 19:55

nej det blir ingenting av Djurgården helt beroende på att det finns ingen bas av intresserade fans till skillnad mot när bajen gjorde sin resa. Man kan inte snacka om elitserien med 100 pers på läktaren.

 
Ingen bild

Jensen

31 mars 2010 21:52

Och vips dök det upp ännu en negativ snubbe. Var kommer alla negativa ifrån. Va trist livet måste vara. Hörru Olle, försök att vara lite positiv nu. Det är april imorgon och snart Påsk. Hoppas att du får ett stort påskägg.

 
Ingen bild

Julius

31 mars 2010 23:42

Skulle vilja veta mer om i vilken omfattning dessa "positionstränare" ska arbeta för Djurgården. En träning varannan vecka? En träning i månaden? Givetvis tillåter inte ekonomin alla tre plus coacherna på alla träningar i veckan. Tycker tanken är god oavsett men min känsla är att åtminstone Magnus Andersson är mer intresserad av ett heltidsjobb. Men med de andra kan man säkert locka endel coming guys och på sikt nå viss framgång. Kontinuitet under flera år är nyckeln till framgång. Den som lever får se..

 
Ingen bild

Sigge

1 april 2010 09:07

70% av Djurgårdens trupp består av killar födda 88-91 vad DIF lärde sig av fjolårets missade kval var att det behövdes några spelare med rutin för att stötta dom yngre så att man kunde avancera till Allsvenskan för att stabilisera sig där behövs ytterligare rutin! att sedan satsa på erfarna tränare gör att deras killar födda 92-93 kan utvecklas ytterligare Djurgården av i dag bygger inget luftslott vad jag hört från säker källa jobbar man med en krona in en krona ut inte som många andra 10 kronor ut en krona in!

 
Ingen bild

dif

1 april 2010 11:20

88-92!

 
Ingen bild

Insider

1 april 2010 11:38

Hörde att både Boken + Oscar Carlèn som skall plugga klart i Stockholm var klara för Djurgården nästa säsong.

 
Ingen bild

Anders Svensson

1 april 2010 12:14

Tycker DIF gör helt rätt, de har länge byggt upp en tränarstab med erfarenhet och nytänkande, det här blir andra steget i bygget. Att börja med possitionstränare är något nytt för handbollen men inte för övriga idrotter. Även om de bara skulle vara med 1 gång var tredje vecka eller något liknande så finns det ingen klubb som har det tänket idag. 1-2 huvudtränare och 3 possitionstränare samt backup av yttligare 2-3 tränare som är knutna till organisationen.
Huvudtränare
Magnus Oscarsson
Hendrik Reitz
Possitionstränare
Magnus Andersson
Johan Pettersson
Claes Hellgren
Resurstränare
Patrik Holmström
Mattias Ripoll
Thomas Sundblad
Johan Stålheim

Svårt att se någon klubb som har samma uppbackning på tränarsidan för A/U -lag.

Om det lyckas så bör det locka en del talanger och även rutinerade spelare att söka sig till klubben för att vara med på resan mot SM-guldet.

 
Ingen bild

Liten på jorden men stor i orden

1 april 2010 12:17

Det ryktas om att DIF sak bygga en egen hall och i väntan på det hyra en egen hall...

Det är bra träningsförhållanden, speciellt i Stockholm!

 
Ingen bild

Boltonit

1 april 2010 14:55

Kom nyss hem från Arlanda där stod mötte jag Leffe Wirdfors med Djurgårdens A-Pojkar trupp alla klädda i Blårand på väg till nått träningsläger på Gran Canaria över påsklovet, hur mycket stålar har dom egentligen finns det EU bidrag för sånt ?

 
Ingen bild

Boltonit

1 april 2010 14:57

Kom nyss hem från Arlanda där stod/mötte jag Leffe Wirdfors med hela Djurgårdens A-Pojk trupp alla klädda i Blårand på väg till nått träningsläger på Gran Canaria över påsklovet, hur mycket stålar har dom egentligen finns det EU bidrag för sånt ?

 
>> Boltonit

>> Boltonit

1 april 2010 15:29

Jag tror de lurade dig, de ska till Prag och spela Prague Handball Cup 2010
http://www.phc.cz/

http://www.phc.cz

 
Ingen bild

Boltonit

1 april 2010 18:19

haahha... 1:a April

 
Ingen bild

Poa

1 april 2010 20:37

Intressant att inga av "gnällrövarna" ovan bloggar under eget namn. Och gnälliga är ni alla. Vem grät och snällde när Bajen tog hem en "gammal" Staffan Olsson? Det är självklart att det var bra inte bara för Bajen utan även för Stockholms handbollen. Gläd er åt att Djurgården försöker. I truppen som den ser ut just nu är det "bara" Stockholmskillar. Många unga och utvecklingsbara. Några har varit med sedan Djurgården Handboll bottnade för 4 år sedan och sliter och kämpar för att vändningen ska fullföljas.
Klart att det vore bra att ge en extra kick med en "staffan Olsson" till DIF i form av Boqvist. vad skulle inte de unga killarna kunna lära av honom.
En stor eloge till Djurårdens ledning med Ripoll och Bosse lundqvist i täten för att ni vågar satsa trots alla bakåtsträvare i Stockholm handbollen.
Poa

 
Ingen bild

OlofMan Fan

1 april 2010 22:06

DIFs Olof Johansson en komplett Pivot som just nu faktiskt är bättre än vad självaste Lukas Karlsson var vid motsvarande tidpunkt och han blir bara bättre för varje vecka som går !

 
Evert Ekh

Evert Ekh

1 april 2010 22:42

Poa, en väldigt bra kommentar. Gillar skarpt. OlofMan Fan, Pivotspelare och Olof är väl inte direkt vad du menar för där huserar andra lite längre typer i djurgården. I alla fall vad alla andra i kallar en linjespelare för. Eller ska Olof spela där nästa säsong? lite fel.

http://stockholmshandbollen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M9 Vs M6a

2 april 2010 11:21

PIVOT kan väl både vara M9 & M6 betyder väl central spelare om jag inte mins fel ?

 
Ingen bild

Plåtniklas

2 april 2010 11:34

Det ryktas att Djurgården blivit av med sin talangfull vänsterkladd Omar Ischt som Tumba länge varit ute efter samt att dennes Bk Söder kamrat Fredrik Sjöstrand lämnat Skogås PA av samma skäl , slaget om stockholms talanger har börjat och det slutar väl som vanligt att Tumba gapar efter för mycket och får ekonomiska problem man är ju trotts allt ett lag i stockholms perferi om än med stort upptagningsområde men, knappast ett ställe man vill uppnå sin sportsliga storhetstid i.

REFLEKTERA:
Min mening är att Det våre bäst om Tumba försvann och AIK tog dess plats Nu när Södertälje inte lyckas spela annat än Amerikansk Handboll & Ishockey.

 
Ingen bild

Helt Appropå ....

2 april 2010 12:27

Redan ute på Tumbas hemsida / nån "J.E" som klottrat men , det togs bort då ovan spelar namnen var nämda.

 
Ingen bild

Tumbait

2 april 2010 15:12

Ska tumba bort som de senaste 5 åren varit Stockholms bästa ungdomsförening på flick och pojksidan? du måste skämta friskt och vara så otroligt dåligt påläst och saknar känsla för idrotten handboll. Ber dig dra åt något annat håll, typ nedåt! Oliver Ischt i Tumba? Skulle inte tro att det är av intresse såtillvida Djurgården sköter sina kort rätt och verkar de ju göra enligt många, eller?

 
Ingen bild

Plåtniklas

2 april 2010 17:14

Jag menade att Tumba ligger alldeles för utsockness varesig stockholm eller södertälje
därför faller dom platt mellan stolarna om man jämför med vad ett välskött gnaget skulle kuna tillföra sporten.

 
Ingen bild

Sigge

2 april 2010 17:49

AIK är väll inte så centralt det heller går dom upp får dom köpa 12 nya gubbar som inte är över 40

 
Ingen bild

Snake

2 april 2010 18:24

Solna inte centralt kanske, Ivartfall inte om man bor ute på bystan i Tumba eller bortom...Tumba borde ägna sig åt sånt man är som man säger bra på ungdomshandboll då det alltid kapsejsar där när det börjar nalkas elitserien eller hur kul tror Ni egentligen spelarna tycker att det är att behöva tröska ut till er på landet och gno , kolla bara Fridman Lidingö , Brännberger Farsta hur länge orkar dom sitta och tröska ut till Er och eran manodepresiva håla egentligen ?

Gnaget kommer snart och då kan inget stoppa Oss !

 
Ingen bild

Sigge

2 april 2010 21:33

Och hur skall det gå till?!
skall handbollen låna pengar av fotbollen en gång till för att kunna genomföra en säsong i Div 1 som förra gången ni var i allsvenskan tror inte det va!

 
Ingen bild

Garvar åt AIK men hoppas

2 april 2010 22:53

AIK kanske inte noterat att Tumba spelat i elitserien 1998-2005 och sen förra säsongen. Vad är felet med det. När var AIK uppe senast? Och ekonomi? Hur ser det ut i hockeyn, nä gör något smartare och använd din vrede mot andra klubbar. Kanske därför inte AIK lyckas?

 
Ingen bild

Kartor

2 april 2010 23:06

Tumba ligger 2,4 från Centrum och ska Farsta som ligger 3 km längre från Tumba än Solna vara en fördel för Solna när deras lag håller sämre klass än Tumbas och Hammarbys och Djurgårdens B lag? Nu får du kamma råttluggen och sluta leka kunnig. Förmodligen har du svårt att dämpa en medicinboll under uppvärmningen också. Lägg ner Snake, för det är väl lika modern som namnet ditt och då som applikation till Nokias första mobiltelefon. Trött på dina kommentarer som är så färgade att det är löjligt. Tänk på AIK som en del av ett initiativ men det kanske är svårt eftersom ni inte är en fungerande förening som de flesta andra idag är. Börja där, snacka sen!

 
Ingen bild

till "M9 Vs M6a"

2 april 2010 23:29

visst, du kan kalla målvakten för center, men ingen fattar vad du menar.

jag gillar skarpt satsningen men hoppas att de håller lite bättre i pengarna (eller rättare sagt löftet om pengar, det var många som inte fick sina av DIF sist) jämfört med sist.

 
Ingen bild

Maj-Björn

5 april 2010 22:36

PIVOT betyder Central spelare enligt Sv.Ak ordlistan inget annat , så vi håller oss till reglerna då ? målvakt är en defensiv spelare och sista utposten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Redaktionen - 14 maj 2013 08:48

.....det vore väl kul att öppna locket till hösten...

Av Redaktionen - 25 oktober 2010 14:27

The last one Evert Ekh har tagit fighten om ett öppnare och mer interkritiskt handbollsklimat. Ekh har fått skydda sig mot skurar av sura miner och maffiametoder från såväl förbund, HEH och SDH. Det har varit naturligt då vi själva kastat skit i...

Av Redaktionen - 25 oktober 2010 10:48


Närmare än så här kommer vi inte verkligheten. Tack för att ni läst, kritiserat, analyserat, tillvaratagit och gjort samma sak.    ...

Av Redaktionen - 20 oktober 2010 21:00

Stocken fick 1 pinne. Kul för honom och Alingsås. Drott vann rättvist borta mot RIK i en match där det inte fanns några målvakter. -- Sen! Hammarby tofflar dit Sävligahof ordentligt....ja ordentligt eller ordentligt...en boll blev det och det är ...

Av Redaktionen - 20 oktober 2010 14:46


Ikväll ett dubbelmöte. Ikväll ett dubbelmöte utan TV. Slöseri med dubbelmöten när inte ens Webb TV bemödar sig med att röra på sig för två matcher. Kan det vara så att Sävehof får för mycket TV med tanke på CL och att de kommer få mest TV i SM slutsp...

Julafton om......

Din röst

Påverkar det dig att Evert Ekh är död?
 Ja
 Nej inte det minsta
 Jävla skitblogg
 Det finns så många andra
 Evert Ekh vila i frid

Senaste inlägg

Handbollsbloggar m.fl

Facebook

Sök i bloggen

Arkiverat

Flagcounter

free counters

RSS

Bloggtoppen

Bloggtoppen

Bloggportalen

In english


Ovido - Quiz & Flashcards