Evert Ekh

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Niklas Grundsten om livet i Spanien, landslaget och om att flytta hem till Stockholm

Av Redaktionen - 12 april 2010 16:48

Från presskonferansen den 10 april när Nicklas skrev på för Granollers

Av redaktionen på Evert Ekh

 

Hej Nicklas. Vi undrar om vi får publicera en intervju med dig? Det vore enormt trevligt, för handbollens uppvaknande.

 

-      Hej! Självklart får ni publicera en intervju. För övrigt roligt för en Stockholmare som mig med folk som brinner för handbollen i allmänhet och Stockholm i synnerhet


Hur trivs du i Spanien och Granollers? Var det ett lyft för dig?

-      -  Jag trivs superbra i Granollers och Spanien. Trots att Hamburg nu går jätte bra i ligan CL och cupen, så ångrar jag inte bytet en sekund. Det var ett enormt lyft att få komma till ett lag där man behövdes och fick mycket speltid och mycket förtroende. I HSV var jag bara en utfyllnadsspelare medan jag här spelar nästan nonstop. Att även få en tränare som tror på en igen är givetvis bra. Självförtroende kommer ju även då. Ligaspelet går helt ok och vi ligger i mitten av tabellen. Sen har vi dessutom gått till semifinal i Cupvinnarcupen och det är jättestort här nere, så allt känns verkligen kanon.

 

Svenska landslaget och VM. Hur känns det med din medverkan där?

-       -

 
Givetvis hoppas jag som så många andra, att få chansen att vara med i VM på hemmaplan. I och med min flytt hit tror jag att jag ökade mina chanser avsevärt eftersom jag nu får spela mycket varje vecka i en av världens 2 bästa ligor. Sen är det givetvis tuff konkurrens om platserna, men fortsätter jag att få spela mycket här nere och det går bra så hoppas jag på en plats.

 

Flytta hem till Sverige igen, finns några sådana planer?

-      - Att flytta hem har aldrig känts speciellt aktuellt. Jag och min flickvän trivs jättebra med att vara utomlands och jag tror och hoppas kunna vara ute i ett par år till i alla fall. Jag har nu skrivit på ett nytt kontrakt som gäller t.o.m säsongen 2011-2012 så jag blir kvar i drygt två år till vilket känns jättebra. Jag har nu skrivit på ett nytt kontrakt som gäller t.o.m säsongen 2011-2012 så jag blir kvar i drygt två år till vilket känns jättebra.


Om du fick ta med dig Micke A hem till 08 igen och göra en ny SM guldresa igen?

-      - Ja det är ju en hypotetisk fråga men visst hade det varit enormt roligt att få göra en ny "guldresa" med Hammarby. Givetvis så spelar pengarna en ganska stor roll när man flyttar från Sverige eftersom pengarna i svensk handboll inte är särskilt stora. Men det är även ett äventyr i sig att få åka iväg till nya länder och städer och få möjlighet att lära sig nya språk. Men som svar på din fråga så är det nog ändå så att om man fick samma ekonomiska möjligheter i Sverige som i utlandet så tror jag att väldigt få spelare skulle flytta och så måste jag ju  tillägga att ett avslut där man började, borde bli under "Vestis" hesa stämma i Högdalshallen. Alltså i Silwing/Troha

  

 Tror du att du får chansen igen i landslaget?

-       - Jag tror och hoppas verkligen att få chansen igen. Skulle verkligen vilja pröva att få chansen mer "på riktigt" någon gång och få speltid i matcher som verkligen gäller något. Än så länge har det mest rört sig om inhopp i mer eller mindre betydelselösa matcher

 

Du fyller 27 år i år. När lägger du skorna på hyllan?

-      - Det är absolut inget som känns aktuellt för min del. 27 år är inte speciellt gammalt för en handbolls spelare och teoretiskt skulle jag säkert kunna spela i 10 år till eller mer därtill. Planen är väl att göra ett par säsonger till i utlandet och sen kanske avsluta karriären med några år hemma i elitserien. Men vi får se. Det är som sagt förhoppningsvis många år kvar. Det enda som skulle kunna sätta stopp är väl i så fall skador.

buena suerte, Gran Nicklas

 

Devil

 

 

 
 
Ingen bild

Gurra

12 april 2010 17:45

Micke A är också en stockholmare! Intervjuer är kul och det borde ni ta vara på. Finns ju ett gäng ute sverige och utomlands.

 
Evert

Evert

12 april 2010 17:47

Eller så ber du Heh öka takten sista kvarten, Heh!

http://evertekh.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Redaktionen - 14 maj 2013 08:48

.....det vore väl kul att öppna locket till hösten...

Av Redaktionen - 25 oktober 2010 14:27

The last one Evert Ekh har tagit fighten om ett öppnare och mer interkritiskt handbollsklimat. Ekh har fått skydda sig mot skurar av sura miner och maffiametoder från såväl förbund, HEH och SDH. Det har varit naturligt då vi själva kastat skit i...

Av Redaktionen - 25 oktober 2010 10:48


Närmare än så här kommer vi inte verkligheten. Tack för att ni läst, kritiserat, analyserat, tillvaratagit och gjort samma sak.    ...

Av Redaktionen - 20 oktober 2010 21:00

Stocken fick 1 pinne. Kul för honom och Alingsås. Drott vann rättvist borta mot RIK i en match där det inte fanns några målvakter. -- Sen! Hammarby tofflar dit Sävligahof ordentligt....ja ordentligt eller ordentligt...en boll blev det och det är ...

Av Redaktionen - 20 oktober 2010 14:46


Ikväll ett dubbelmöte. Ikväll ett dubbelmöte utan TV. Slöseri med dubbelmöten när inte ens Webb TV bemödar sig med att röra på sig för två matcher. Kan det vara så att Sävehof får för mycket TV med tanke på CL och att de kommer få mest TV i SM slutsp...

Julafton om......

Din röst

Påverkar det dig att Evert Ekh är död?
 Ja
 Nej inte det minsta
 Jävla skitblogg
 Det finns så många andra
 Evert Ekh vila i frid

Senaste inlägg

Handbollsbloggar m.fl

Facebook

Sök i bloggen

Arkiverat

Flagcounter

free counters

RSS

Bloggtoppen

Bloggtoppen

Bloggportalen

In english


Ovido - Quiz & Flashcards